Menu
    English

    Persuasive datavisualization

    Tam Tam (UNICEF)

    UNICEF, klant van mijn stagebedrijf, wil haar jaarverslag visueel aantrekkelijker maken en meer betrokkenheid creëren bij haar donateurs.

    Vraagstelling

    UNICEF, klant van mijn stagebedrijf, wil haar jaarverslag visueel aantrekkelijker maken en meer betrokkenheid creëren bij haar donateurs.

    Aanpak

    Ik heb eerst een literatuurstudie gedaan naar persuasive datavisualisatie. Op basis daarvan heb ik een concept bedacht dat ik verder heb uitgewerkt.

    Resultaat

    Het resultaat is dat zowel datavisualisatie als persuasion grote raakvlakken hebben met storytelling, een methode die UNICEF goed kan toepassen met alle verhalen over de gebieden waar ze actief zijn. Gebruikers worden geprikkeld door korte impressies waarop ze door kunnen klikken voor meer informatie. Zo krijgen ze meer inzicht in wat UNICEF met het gedoneerde geld heeft gedaan.

    Opleiding(en)

    • Communication and Multimedia Design

    Type

    Afstuderen

    Aan dit project werkten mee

    Tim Nooteboom