Vraagstelling
Vier eigenzinnige ondernemers wilden een bioscoop starten, die ‘Filmpje’ moest heten en die met bestaande bioscopen concureerde. De ondernemers vonden marketing een essentieel onderdeel voor het krijgen van klanten. Na overleg tussen de ondernemers zijn ze van mening dat een website voor zowel het internet als de smartphone belangrijk is. Hiernaast wouden de ondernemers filminformatie in een terminal aanbieden in de bioscoop. Wij waren ingehuurd om de opdrachtgever (de vier ondernemers) te gaan ondersteunen in het proces voor het realiseren van een state-of-the-art website.
Aanpak
Het begon allemaal met het ontwerpen van de website en bedenken wat er allemaal op die site moest komen. We hadden er voor gekozen om 2 schetsen te combineren. Toen we het allemaal eens waren zijn we die gaan realiseren tot wat nu de website is. Halverwege de tijd (na ong. 5 weken) die we voor het hele project hadden zijn we begonnen met het schetsen en maken van de mobile website en de terminal. Voor deze aanpak hadden we gekozen omdat de mobile website en de terminal in feite een versimpelde versie van de echte website was en we dus veel code konden hergebruiken.
Resultaat
Het resultaat is een gebruiksvriendelijke website met warme kleuren en een overzichtelijke lay-out. Omdat het moeilijk is om een beeld te vormen aan de hand van tekst hebben we afbeeldingen van de site toegevoegd. Dus kijk even bij de afbeeldingen en mocht u naar de film gaan denk dan: ‘Vrienden, popcorn, Filmpje!’
Opleiding(en)
- Informatica
Type
Project
Aan dit project werkten mee
Poppelier Amber, Oord van den Bart, Norren van Boris , Marvin Narvaez, Paalvast Yannick