Vraagstelling
In het Q-koorts project wordt een opdracht uitgevoerd. In een “real life case” als deze werken studenten en docenten samen om een zo professioneel mogelijk advies uit te brengen. Zij laten zich natuurlijk ook leiden door diverse deskundigen uit het werkveld. In zo’n project staat probleemgestuurd en praktijkgestuurd onderwijs centraal, waarbij actuele vragen uit de maatschappij uitgangspunt zijn. In dit geval op het gebied van de gezondheid en de agrarische sector.
Aanpak
Studenten werken op een professionele manier samen, waarbij essentieel is, dat binnen een bepaalde tijdsduur een opdracht van een externe opdrachtgever wordt uitgevoerd. Hierbij zorgt de projectgroep (met docent) voor kwaliteit van het werk. Dat betekent managen van de inzet van projectgroepleden, de voortgang van het project en de kwaliteit van het eindverslag. De projectgroep doet aanbevelingen op het gebied van: snelle gespecialiseerde moleculair biologische technieken, snelle immunologische “dipstick”-technieken, toepasbaarheid en werkzaamheid van nieuw ontwikkelde vaccins tegen Q-koorts.
Resultaat
De onderwerpen waarmee de projecten aan de slag gaan, worden bepaald door de actualiteit en door de behoefte die er in de maatschappij leven. Een volgende projectopdracht kan bijvoorbeeld gaan over het beruchte SARS-virus of over een vaccin tegen malaria.
Opleiding(en)
- Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek
Type
Afstuderen
Begeleider(s)
M. Heemskerk