Vraagstelling
“Werf artiesten en bezoekers voor het Rotterdams Open Podium”. Dat was de opdracht die 2 studenten Vrijetijdsmanagement van Hogeschool Rotterdam kregen van Theater Zuidplein. De studenten namen de marketing en productie van het Rotterdams Open Podium op zich.
Aanpak
Allereerst organiseerden de studenten voorrondes in kleine theaters en in de wijken. Vervolgens regelden ze de maand- en seizoensfinales in Theater Zuidplein. De studenten moesten hard werken; de stage begon in augustus en begin oktober was de eerste voorstelling al. Ze zetten flyers in, direct mail en persberichten. Omdat ze mensen uit de buurt wilden interesseren, maakten ze ook promotie in winkelcentrum Zuidplein.
Resultaat
De studenten werden door Theater Zuidplein beschouwd als echte medewerkers; ze kregen veel verantwoordelijkheid. “We hebben strakke targets voor de zaalbezetting, de seizoensfinale moet bijvoorbeeld uitverkocht zijn, alle 585 stoelen. Het talent dat de studenten hebben, komt er eigenlijk altijd uit. Ze moeten hier echt op de ‘pedalen’.” aldus de directeur van Theater Zuidplein.
Opleiding(en)
- Leisure Management
Type
Stage
Aan dit project werkten mee
Eva van Assendelft, Els Buitendijk