Vraagstelling
Deze Game is gemaakt voor de Minor Game Design en Development. Hierbij kregen wij de volgende opdracht: “Ontwikkel in 13 weken een 3D game die populair en levensvatbaar is”. Naast deze opdracht was het voor iedereen binnen Too Many Developers belangrijk een game te maken die een hoog uniek karakter bevat. De belangrijkste uitdaging voor dit project was de korte tijd waarin het behaald moest worden. 13 weken voor het realiseren van een serieuze 3d game is erg kort als je kijkt naar de jaren die in sommige games zitten.
Aanpak
Gedurende 13 weken hebben we een compleet game development traject doorlopen. We zijn begonnen met divergerende brainstormsessies om zoveel mogelijk interessante concepten op papier te hebben staan. Daar is de eerste opzet van Soulbound uitgekomen. Dat concept hebben we vervolgens uitgebreid maar ook vaak nog ingeperkt. Dit deden we in iteraties volgens een agile werkmethode om altijd een werkende versie speelbaar te hebben staan. Na meerdere iteraties, playtests, feedbackrondes met het docententeam achter de rug te hebben gehad komen we uit waar we nu zijn.
Resultaat
Het resultaat is Soulbound, een game waarin het draait om een groep strijdlustige wezens om je heen te verzamelen en een weg te banen door de mysterieuze donkere stad. Tijdens deze tocht zullen er vele gevaren op je pad komen die jij als speler, samen met je groep aan verschillende wezens zal moeten doorstaan om uiteindelijk jouw grootste gevaar te overwinnen.
Opleiding(en)
- Communication and Multimedia Design
- Informatica
- Creative Media and Game Technologies
Type
Project
Aan dit project werkten mee
Bjorn Buchner