Probleemstelling / omschrijving
Bubblefish heeft de ambitie om Web-Analyses aan te gaan bieden. Er zijn veel bedrijven die dit al doen. Tussen kleine bedrijven die een analyse tool aanbieden en grote bedrijven die volledig maatwerk aanbieden, zit een gat in de markt die nog nauwelijks gevuld wordt. Een kans waar Bubblefish op in gaat spelen. Deze scriptie onderzoekt hoe de interesse en het vertrouwen van potentiële klanten in de Web-Analyse dienst van Bubblefish gewonnen kan worden.
Aanpak
Het theoretische deel van de scriptie bestaat uit drie grote onderdelen: Doelgroep onderzoek, onderzoek naar het keuzeproces en onderzoek naar storytelling. Het onderzoek is gedaan door middel van interviews, expert reviews, literatuur, wetenschappelijke papers en een gebruikerstests. De bevindingen uit dit onderzoek worden verwerkt in een conceptueel model en design criteria voor het interactieve product wat ontworpen gaat worden.
Resultaat
Het interactieve product wat uit het onderzoek is voortgekomen, is een interactieve video. De video is een introductie voorafgaand aan de website van de Web-Analyse dienst. Voordat de video start is er een kleine introductie, waar de bezoeker gevraagd wordt de URL van zijn of haar website of webshop in te vullen. Ook zal er gevraagd worden welk probleem de bezoeker met zijn of haar website of webshop heeft. De video zal vervolgens een demonstratie laten zien van hoe de analyse wordt uitgevoerd en wat ze als resultaat kunnen verwachten.
Opleiding(en)
- Communication and Multimedia Design
Type
Afstuderen