JADOS biedt begeleiding aan (jong)volwassenen met een diagnose autisme, in de levensfase studie of werk. We begeleiden op de domeinen wonen, werken/studeren en leven. De begeleiding is gericht op ontwikkeling naar een zo groot mogelijke zelfstandigheid. JADOS heeft door heel Nederland begeleid wonen locaties waar er van maandag t/m vrijdag begeleiding wordt geboden vanaf de ochtend tot in de avonduren. Daarnaast heeft JADOS ook ambulante teams, waarbij de cliënt al zelfstandig woont maar wel nog wekelijks een aantal uren begeleiding ontvangt van een ambulante begeleider.
JADOS is een organisatie met vooral veel jonge collega’s, waarbij er veel ruimte is voor eigen ideeën en invulling van je werk vanwege de zelfsturende teams.
Introductie JADOS
Bekijk de vacature(s):
Begeleid wonen, locatie Delft4
Meer informatie over LWG JADOS
Kortom, JADOS biedt een interessante stage binnen een jonge, informele organisatie waar volop ruimte is voor eigen initiatief. Tijdens de stage maak je kennis met een interessante doelgroep die je uitdaagt om anders naar de wereld te kijken. Je wordt betrokken bij langdurige hulpverlening in de vorm van geplande en ongeplande zorg.
De LWG van JADOS bestaat nu een aantal jaar. Doordat het nog een relatief nieuwe LWG is, zijn er veel mogelijkheden tot verdere ontwikkeling van de samenwerking tussen JADOS en Hogeschool Rotterdam. Op dit moment komen we met de studenten en docent wekelijks bij elkaar. Hierbij zijn regelmatig thema-bijeenkomsten waar ook de stagbegeleiders bij aan (kunnen) sluiten om te delen over hun expertise over bijvoorbeeld onderwerpen als vrouwen met autisme, de theorie van het Socioschema (van Martine Delfos) en gender & seksualiteit,. Vanuit JADOS en Hogeschool Rotterdam wordt de samenwerking en uitwisseling van kennis en expertise als erg positief ervaren. Er zijn plekken op locatie: Delft. Is er een wederzijdse klik, dan zetten we alles in werking om jou een leerzame stageplek te bieden!
Werken bij JADOS
Omschrijving van de leerwerkgemeenschap
Op dit moment komen we met de studenten en docent iedere wwekelijks bij elkaar. Hierbij zijn ook thema bijeenkomsten waar de stagbegeleiders bij aan kunnen sluiten. De LWG van JADOS bestaat nu een aantal jaar. Doordat het nog een relatief nieuwe LWG is, zijn er veel mogelijkheden tot verdere ontwikkeling van de samenwerking. Vanuit JADOS en Hogeschool Rotterdam wordt het als positief ervaren om met in elkaar in gesprek te zijn waarbij kennis en expertise wordt uitgewisseld en verdiept. Hierdoor is er laagdrempelig en goed contact tussen alle verschillende betrokkenen. Er zijn duidelijke afspraken en een proactieve houding van beide kanten. Zo zijn de LWG-bijeenkomsten afwisselend op de verschillende werklocaties en sluiten regelmatig praktijkbegeleiders om (samen met studenten) over hun expertise te delen. Er is er veel ruime om met eigen ideeën en thema’s te komen en dit uit te werken. Kortom, de LWG is een plek om met en van elkaar te leren.
De studenten die bij JADOS in een LWG zitten volgen het profiel Zorg of GGZ.
Eindcompetenties
De student kan zijn eindcompetenties behalen door in de praktijk van JADOS methodisch en professioneel te werken en dit te (schriftelijk) te kunnen verantwoorden. Dit gebeurt in contact met cliënten, met collega-professionals en eventueel in contact met het netwerk van de cliënt. Daarnaast doet hij actief mee in locatie-overstijgende projecten en combineert hij met succes het flankerend onderwijs (profiel Zorg of GGZ) op HR met het werken in de LWG. De verplichte Social Work competenties staan beschreven in de praktijkhandleiding voor de student (en begeleider). Wanneer de student zijn diploma wil behalen van zijn huidige studierichting, dan gelden de eindcompetenties van die specifieke richting.