Samenwerken met de gemeente aan een veerkrachtige stad

Centres of Expertise sluiten convenant met gemeente

26 juni 2017

Hogeschool Rotterdam is met onze Centres of Expertise RDM en Maatschappelijke Innovatie partner van Resilient Rotterdam, de strategie waarmee gemeente Rotterdam de veerkracht en weerbaarheid (resilience) van de stad wil versterken. Op 26 juni bezegelen CvB-lid Angelien Sanderman en wethouder Pex Langenberg de samenwerking met de ondertekening van een convenant.

RDM en Maatschappelijke Innovatie (EMI) zijn de Centres of Expertise van Hogeschool Rotterdam waarin we onderzoek, praktijk en onderwijs met elkaar verbinden. Vanuit deze Centres of Expertise gaan we bijdragen aan de resilience strategie van gemeente Rotterdam.

Seminar One Year Resilient

Op maandag 26 juni vindt One Year Resilient plaats. Tijdens dit seminar presenteren studenten van de hogeschool op verschillende momenten hun projecten en onderzoeken rondom het thema 'resilience'. Tijdens het seminar sluiten de gemeente Rotterdam en Hogeschool Rotterdam een samenwerkingsconvenant om studenten op te leiden in ‘resilient denken’.

Resilience strategie

In mei 2016 lanceerde Rotterdam als eerste stad in Nederland een resilience strategie, zodat de stad optimaal kan anticiperen op de gevolgen en uitdagingen als klimaatverandering, digitalisering en de energietransitie. Het komende jaar blijft Resilient Rotterdam werken aan de bijna 70 initiatieven uit het actieprogramma met veel aandacht voor groene energie, cyberveiligheid en klimaatbestendigheid.

Angelien Sanderman en Pex Langenberg ondertekenen convenant Resilient Rotterdam

Meer over onze Centres of Expertise