Een hackathon heeft alles waar praktijkgericht onderwijs voor staat

23 januari 2024

Studenten van verschillende opleidingen die op basis van een vraag uit het bedrijfsleven samen op zoek gaan naar oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Tijdens een hackathon komt alles bij elkaar. We nemen een kijkje achter de schermen.

De meeste studenten van het Hogeschool Rotterdam-hackathonteam The Interactables hadden nog nooit van ‘haptic gloves’ gehoord. Desondanks gingen ze tijdens de door VRDays en ons georganiseerde Immersive Techweek-hackathon aan de slag met de handschoenen die een belangrijke rol spelen in de wereld van virtual reality.

De vraag vanuit organisatie TNO was hoe het gebruik van haptic gloves toegankelijker gemaakt kunnen worden voor de consument. Al snel kwam het idee bovendrijven om een virtuele versie van het spel Pictionary te ontwerpen. “We werken veelvuldig samen met Hogeschool Rotterdam om studenten concrete vraagstukken voor te leggen en hen te begeleiden bij het toewerken naar oplossingen”, aldus Milan Wijnmaalen van TNO.

Check de video
    Kijk hoe de studenten van The Interactables hun krachten bundelen tijdens de driedaagse hackathon, waarna een mooie prijsuitreiking volgde: