Hanneke Reuling gestart als CvB-lid: ‘Zin om kennis met jullie te maken’

03 april 2024

Hanneke Reuling is op dinsdag 2 april begonnen als nieuw lid van ons College van Bestuur.

De van de Hogeschool van Amsterdam overgekomen bestuurder kijkt ernaar uit om kennis te maken met haar nieuwe werkomgeving in Rotterdam. “Ik grijp de eerste periode aan om me vertrouwd te maken met alle onderdelen van de hogeschool en vooral met de mensen. Daar heb ik echt zin in”, aldus Hanneke Reuling. Ze zal zich in juni tijdens de Meet Ups aan alle medewerkers voorstellen, en zij start daarvoor met haar kennismakingsronde.

Hanneke richt zich onder meer op meer samenwerking tussen onderwijs en onderzoek en op de ontwikkeling van Hogeschool Rotterdam van een hogeschool naar een kennisinstelling. “Als onderwijs en onderzoek hand in hand gaan, kunnen wij als hogeschool beter verbinding maken met de grote maatschappelijke vraagstukken die van belang zijn voor de stad. Naar mijn idee biedt de nieuwe Uitvoeringsagenda van de hogeschool genoeg mogelijkheden om zichtbaar te maken hoe wij met de kracht van ons onderwijs en onderzoek samen bijdragen aan de toekomst van Rotterdam. Ik verheug me erop daaraan te mogen bijdragen.”

Bestuursvoorzitter Sarah Wilton-Wels heeft veel vertrouwen in het nieuwe CvB-team: "Wijnand en ik kijken uit naar de samenwerking met Hanneke. We zien in haar een aanvulling op ons beiden, zowel qua achtergrond, ervaring, als persoonlijkheid. Daarnaast zijn we enthousiast over haar ervaring met praktijkgericht onderzoek en hebben veel vertrouwen in het nieuwe CvB-team. Wat ook mooi is, is dat we met Hanneke onze collegiale bestuursfilosofie kunnen voortzetten, waarbij we ieder onderwijs, onderzoek én bedrijfsvoering in onze portefeuilles houden. Zo maken wij zelf ook die verbinding en kijken we integraal naar onze prachtige instelling.”