Hanneke Reuling nieuw lid College van Bestuur van Hogeschool Rotterdam

12 december 2023

De Raad van Toezicht van Hogeschool Rotterdam benoemt Hanneke Reuling per 1 april 2024 als lid van het College van Bestuur.

“Hanneke Reuling zal vanuit haar ervaring binnen het hoger onderwijs veel bijdragen aan de realisatie van de Strategische Agenda. In het bijzonder om onze ambities op het gebied van onderzoek te realiseren. Zij is vanuit haar gedrevenheid en visie in staat om onderwijs en onderzoek nog beter met elkaar en met de vraagstukken in de stad te verbinden”, aldus Anja Oskamp, voorzitter van de Raad van Toezicht.

Oskamp: “Haar staat van dienst in het hoger onderwijs is indrukwekkend. We verwelkomen Hanneke Reuling dan ook vol vertrouwen als nieuw lid van het CvB. Met haar heldere en verbindende stijl van communiceren, zal ze goed aansluiten bij de Rotterdamse mentaliteit van de hogeschool.”

Hanneke Reuling is opgeleid tot theoloog en heeft de afgelopen 25 jaar gewerkt in het hoger onderwijs, op het terrein van onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering. Ze is gestart als promovendus en docent te Utrecht, vervolgde haar loopbaan bij de landelijke onderzoeksschool NOSTER, en heeft daarna de overstap gemaakt naar  Fontys Hogescholen, waar ze zowel docent als locatieleider en directeur Onderwijs & Onderzoek is geweest.

Vanaf 2013 werkt ze in de grootstedelijke context van Amsterdam, eerst bij de Vrije Universiteit, en vanaf 2017 bij de Hogeschool van Amsterdam (HvA), waar ze werkzaam is als vicevoorzitter van het College van Bestuur.

Hanneke Reuling kijkt er naar uit om in Rotterdam te gaan werken. ”Hogeschool Rotterdam staat met haar onderwijs en onderzoek midden in de Rotterdamse samenleving. Ik vind dat heel krachtig. In de Strategische Agenda zijn de grote maatschappelijke transities leidend. Naar mijn idee een fantastische manier om onderwijs en onderzoek sámen nog meer impact te laten maken. Ik kijk er enorm naar uit om daaraan te mogen bijdragen.”

CvB-voorzitter Sarah Wilton-Wels: "Wijnand van den Brink en ik kijken uit naar de komst van Hanneke Reuling. We zien in haar een aanvulling op ons beiden, zowel qua achtergrond, ervaring, als persoonlijkheid. Daarnaast zijn we enthousiast over haar ervaring met praktijkgericht onderzoek en hebben veel vertrouwen in het nieuwe CvB-team.”