Roland van der Poel directeur Rotterdam Academy

07 maart 2023

Het College van Bestuur heeft Roland van der Poel benoemd tot directeur van de Rotterdam Academy. Hij zal in deze functie starten vanaf 1 juni aanstaande.

De medezeggenschapsraad steunt de voordracht van de selectiecommissie, die bestond uit leden van het College van Bestuur, twee afgevaardigden van de IMR, twee directeuren, twee managementteamleden en een bestuurlijke vertegenwoordiger van bij de RAC betrokken ROC’s.

Roland van der Poel is niet onbekend met Hogeschool Rotterdam en de Rotterdam Academy. Hij was als onderwijsmanager verantwoordelijk voor de bacheloropleidingen Commerciële Economie en Small Business en Retail Management. Hierna was hij als onderwijsmanager mede verantwoordelijk voor het opzetten van de Rotterdam Academy.

De afgelopen jaren werkte Roland bij de Associate degrees Academie in Roosendaal, een initiatief van Avans Hogeschool en de HZ University of Applied Sciences, waar hij als directeur verantwoordelijk was voor opzetten van de Associate degrees Academie. Binnen deze Academie worden 9 opleidingen aangeboden (met 24 uitstroomprofielen) en studeren 800 studenten.

Wij wensen Roland veel succes!

College van Bestuur,

Ron Bormans, voorzitter