English

Ron Bormans vertrekt als voorzitter van het College van Bestuur van Hogeschool Rotterdam

13 januari 2023

Na elf jaar legt Ron Bormans per 1 september 2023 zijn functie als voorzitter van ons College van Bestuur neer. De procedure om een waardige opvolger te vinden, is inmiddels opgestart.

Ron Bormans is sinds 1 september 2012 voorzitter van het College van Bestuur van Hogeschool Rotterdam. Op 1 september 2023 loopt zijn benoemingstermijn af en maakt hij ruimte voor een nieuwe voorzitter, zoals hij zelf reeds aangaf in zijn 200e blog.

Ron Bormans heeft enorm veel voor Hogeschool Rotterdam betekend, maar zijn bijdrage reikt verder dan dat. Hij draagt niet alleen onze hogeschool een warm hart toe, maar zet zich ook in voor het complete hoger onderwijs in Nederland. De Raad van Toezicht is Ron Bormans zeer dankbaar voor zijn toewijding, visie, openheid en daadkracht, waarmee hij de afgelopen elf jaar Hogeschool Rotterdam heeft bestuurd.

De Raad van Toezicht staat met het vertrek van Ron Bormans voor een uitdaging om een nieuwe voorzitter van het College van Bestuur te vinden. We gaan vol vertrouwen het proces in om een opvolger te benoemen, die past bij de hogeschool en die samen met de andere collegeleden sturing zal geven aan het implementeren van de nieuwe strategische agenda.

Namens de voltallige Raad van Toezicht,

Coert Beerman