Sarah Wilton-Wels gestart als bestuursvoorzitter: Het hbo doet ertoe

01 september 2023

Achter de schermen was ze al enige tijd bezig met de voorbereiding op haar nieuwe baan als voorzitter van ons College van Bestuur, en vandaag - op vrijdag 1 september - begint Sarah Wilton-Wels officieel bij Hogeschool Rotterdam.

“Ik kijk ernaar uit om de hogeschool verder te leren kennen en wil in alle geledingen van de hogeschool ervaren, voelen en luisteren naar wat er leeft en wat er nodig is om de Strategische Agenda tot een succes te maken”, zegt de nieuwe bestuursvoorzitter.

Tijdens de Jaaropening op dinsdag 5 september stelt Sarah zich nader voor, waarna ze begint aan haar tour langs alle instituten, kenniscentra, Centres of Expertise, diensten en andere geledingen om in gesprek te gaan met studenten, docenten, lectoren en alle andere collega’s.

Sarah: “Vanuit ons onderwijs en onderzoek zijn we als hbo bij uitstek gepositioneerd om de maatschappelijke vraagstukken mede vorm te geven. En deze vraagstukken kunnen we alleen te lijf gaan als we bestaande grenzen durven los te laten. Ik heb er ongelooflijk veel zin in om officieel te beginnen als bestuursvoorzitter in Rotterdam. Ik ben blij en vereerd dat het zover is en hoop jullie snel te ontmoeten. Immers, zoals Jules Deelder zei: ‘de omgeving van de mens is zijn medemens’. En nu aan de slag, mouwen opstropen en gaan; het hbo doet er toe.”