Lerarenopleider Bewegingsonderwijs PABO (0,8 fte)

IvL Bachelor Basisonderwijs Rotterdam 1

Onze organisatie

Hogeschool Rotterdam is een dynamische onderwijsinstelling waar meer dan 40.000 studenten en 4.000 medewerkers aan hun carrière werken. De hogeschool biedt, verspreid over de stad, meer dan negentig opleidingen aan in de richtingen Kunst, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Gezondheidszorg, Economie, Techniek en Media & ICT.

Het Instituut voor Lerarenopleidingen van de Hogeschool Rotterdam bestaat uit de pabo, de tweedegraads lerarenopleidingen en verschillende masteropleidingen. We bieden daarnaast post-hbo-onderwijs aan, doen samen met lectoren van het Kenniscentrum Talentontwikkeling praktijkgericht onderzoek dat ook bijdraagt aan de kwaliteit van ons eigen onderwijs en werken intensief samen meer dan tien Samen-Opleiden partners.

Wil je samen met collega’s vorm en inhoud geven aan het onderwijs en ligt jouw hart bij het opleiden van leerkrachten voor het basisonderwijs?

Ben je op zoek naar een veelzijdige baan in een fijne werkomgeving? Dan is deze vacature wellicht iets voor jou.

Wat ga je doen?

In een afwisselende werkomgeving geef je samen met collega’s vorm en inhoud aan het onderwijs binnen de pabo. Je blijft je ontwikkelen en dit vertaalt zich in hoe jij leraren opleidt voor het basisonderwijs (in een grootstedelijke context).

Als lerarenopleider bij de Pabo heb je een breed takenpakket. Enerzijds begeleid je studenten individueel in de stage en tijdens de studie. Anderzijds verzorg je lessen vakdidactiek voor het bewegingsonderwijs aan zowel voltijd- als deeltijdstudenten. Daarnaast neem je actief deel aan de onderwijsvernieuwing vanuit jouw vakgebied.

Het team en de werkplek

Je bent onderdeel van de PABO binnen het Instituut voor Lerarenopleidingen.

Het team bestaat uit 90 collega’s verdeeld over 12 secties. Iedere collega heeft zijn eigen aandachtsgebied. Er wordt intensief samengewerkt binnen het team en de secties.

Docenten bij IvL zijn leraar én lerarenopleider en het motto ‘practice what you preach’ is daarom extra belangrijk.

Bij Hogeschool Rotterdam is iedereen welkom. We zien talent als basis, en diversiteit als kracht. Het instituut biedt daarom een inclusieve leer- en werkomgeving, waarin studenten en medewerkers succesvol kunnen leren en werken. Diverse teams presteren beter. Wij vinden diversiteit in de samenstelling van onze teams belangrijk. We houden hier dan ook rekening mee tijdens de selectieprocedure.

Ben jij wie we zoeken?

• Je hebt ervaring in het basisonderwijs;
    • Je beschikt over een afgeronde ALO-opleiding of een pabo-ALO-opleiding;
    • Je hebt interesse om als lerarenopleider te werken als begeleider en coach van de student, naast het docentschap;
    • Je beschikt over voldoende didactische -en coachende vaardigheden en kunt voor de student een stimulerende leeromgeving creëren;
    • Je bent (en blijft) op de hoogte van de actuele vakinhoudelijke en vakdidactische inzichten, methoden en technieken van bewegingsonderwijs;
    • Je bent een teamspeler;
    • Je bent flexibel, consciëntieus, resultaat- en studentgericht;
    • Je bent in staat onderwijs te ontwerpen en te vertalen naar lesplannen;
    • Je bent bereid naast de werkzaamheden overdag ook wekelijks een avond te werken.
    • Affiniteit met bewegend leren en/of MRT is een pré;
    • Een relevante master is een pré;
    • Je bent beschikbaar op ma, di, wo en vrijdag.

Kortom een energieke doener uit het werkveld die het leuk vindt om zijn kennis over te dragen en nieuwe kennis op te doen samen met studenten.

Wat bieden we jou?

• Het salaris bedraagt minimaal € 4.234,28 en maximaal € 5.936,77 (schaal 11) bruto per maand bij een volledig dienstverband
    • Contract voor bepaalde tijd met uitzicht op verlenging (D4)
    • 8% vakantiegeld
    • 8,3% eindejaarsuitkering
    • Onze secundaire arbeidsvoorwaarden omvatten uitstekende scholingsmogelijkheden
    • Een aantrekkelijke pensioenregeling
    • De mogelijkheid een goede balans te realiseren tussen werk en privé

Hogeschool Rotterdam als werkgever

Als jij durft te kiezen voor een baan in het hoger onderwijs hebben wij de ideale werkplek voor je. Wij zijn de tweede hogeschool van Nederland. We willen meetbaar de beste hogeschool van de Randstad zijn. Daarvoor hebben we betrokken, enthousiaste en kundige mensen nodig.

Locatie

Je gaat werken op de locatie Museumpark en op locatie Wijnhaven. De locaties zijn uitstekend te bereiken met het OV.

Wil je solliciteren?

Is dit precies de baan die je zoekt? Dan zijn wij op zoek naar jou. Let wel, het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het in dienst treden bij Hogeschool Rotterdam.

Vragen?

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Caroline Mom c.mom@hr.nl of

Marion Hardiek-Besteman via m.hardiek-besteman@hr.nl.

Is dit je droombaan?

Reageren kan tot en met 2 juli 2024 of beter nog: nu meteen!

Procedure

Onderdeel van de procedure kan een proefles zijn.

Solliciteren kan alleen via onze eigen website.

www.hogeschoolrotterdam.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.