Over de lector
Fleur Prinsen is van origine onderwijspsychologe en voltooide deze master aan de Universiteit Leiden. Zij promoveerde aan de Vrije Universiteit Amsterdam op “Verschillen bij samenwerkend leren via de computer”.Tijdens een postdoc aan de Universiteit Utrecht heeft ze binnen de grootstedelijke context onderzoek gedaan naar identiteitsontwikkeling van jongeren via sociale media. Daarnaast heeft Prinsen als postdoc aanstellingen gehad bij internationale instituten voor onderwijsonderzoek in Toronto en Singapore. Vóór haar benoeming bij Hogeschool Rotterdam, deed zij aan de Open Universiteit onderzoek naar netwerkleren, afstandsonderwijs, en onderzoekend leren met behulp van mobiele technologie.
In de media
- Digitale didactiek om student meer te betrekken
- Uitval voorkomen met digitaal onderwijs
- Blended learning in september 2021? Maar hoe dan?
- Lector digitale didactiek Fleur Prinsen: Maak les online actief, persoonlijk én luchtig
- Hoger beroepsonderwijs 2030: ‘Docenten kunnen digitaal veel meer dan ze denken’
- Zijn we voldoende bezig om evidence informed blended onderwijs te creëren?
- Hoe maken we in beter gebruik van de meerwaarde van digitale leerarrangementen?