Pictogram stilering of basis van een font

Ulla Schirmbeck

We hebben de opdracht gekregen om 3 pictogrammen voor een kinderdagverblijf en 3 voor een verzorgingstehuis te ontwerpen. De bedoeling was dat je het pictogram uit een font moest bouwen door de kenmerkende vormen uit de font te halen.

Vraagstelling

Aanpak

In het begin ging ik de fonts cooper black en Impact goed analyseren om zo de kenmerkende vormen eruit te kunnen halen. Daarna ging ik schetsen maken om te kijken hoe ik deze vormen zou kunnen gebruiken om tot mijn eindresultaat te kunnen komen.

Resultaat

Uiteindelijk ging ik met mijn schetsen in illustrator verder, ik hield veel rekening met mijn doelgroep en ben tevreden met wat is uitgekomen. Ik heb dus veel geleerd van deze opdracht!

Opleiding(en)

• Communication and Multimedia Design

Project

Aan dit project werkten mee