Menu
    English

    Social serious network game

    Ranj, groot uitzendbureau

    Hoe kan een serious game op sociale netwerken vaardigheden van spelers meten en deze omzetten in een competentieprofiel?

    Vraagstelling

    Hoe kan een serious game op sociale netwerken vaardigheden van spelers meten en deze omzetten in een competentieprofiel?

    Aanpak

    Eerst heb ik onderzocht wat serious games zijn, welke meerwaarde sociale netwerken als medium voor games bieden en hoe competenties van een speler in een game gemeten kunnen worden. Op basis daarvan kon ik de hoofdvraag beantwoorden, en een ‘proof of concept’ opleveren in de vorm van een gamedesign document en een pitch trailer van de game: ‘CloneCity’.

    Resultaat

    De game geeft de speler inzicht in zijn vaardigheden en competentieprofiel, waarmee hij bepaalde beroepen kan ‘unlocken’ en een imperium kan opbouwen van verschillende bedrijven.

    Opleiding(en)

    • Communication and Multimedia Design

    Type

    Afstuderen

    Aan dit project werkten mee

    Sander de Snaijer