Internethypes als planking, milking, harlem shaking en falling volgen elkaar in snel tempo op.
Hypes worden ofwel bewust in gang gezet en hebben dan het karakter van een reclamestunt, of ze ontstaan spontaan door elkaar versterkende drijfveren van enerzijds de consumenten en anderzijds de producenten van nieuws: nieuwsconsumenten hebben de neiging om iets als belangrijk te beschouwen wanneer nieuwsproducenten er aandacht aan besteden, waarna nieuwsproducenten er veelal toe overgaan om meer over het verschijnsel te berichten omdat nieuwsconsumenten het kennelijk als belangrijk beschouwen.
Aansluitend profiel
- Natuur en Techniek
- Natuur en Gezondheid
- Economie en Maatschappij
Meest relevante vakken
- Economie
- Management en Organisatie
- Wiskunde A / B
Voorbeelden van vragen
Internethype- Hoe wordt iets een hype?
- Wat zijn de gevaren van een hype?
- Hoe ontstaat een hype?
- Waarom doen mensen mee aan een hype?