Afstudeercoach bij Vastgoedkunde gezocht (0,6-1,0 fte)

IGO Bachelor Vastgoedkunde

Onze organisatie

De opleiding Vastgoedkunde is afgelopen jaren flink gegroeid en heeft grote ontwikkelingen doorgemaakt. Daarom willen wij ons team versterken met afstudeercoaches in jaar 4. Krijg jij energie van het werken met jonge mensen op een cruciaal moment in hun ontwikkeling en professionele loopbaan? Spreken thema’s als effectief studeren, professionele ontwikkeling en studentwelzijn je aan? Dan willen wij graag van je horen.

Wat ga je doen?

Als afstudeercoach ben je het eerste aanspreekpunt voor de afstudeerstudent voor vragen over het proces van afstuderen, de studievoortgang en de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de student. Vanuit jouw rol weet je wat er leeft en speelt en ben je in staat de student precies die begeleiding, advies en informatie te verschaffen waardoor de student succesvol efficiënt en gezond zijn of haar studie af kan ronden. De volgende thema’s zijn je primaire focus:

Effectief studeren

Afstuderen is een zelfstandig proces wat veel vraagt van de onderzoekende houding van onze studenten. Jouw taak is de student begeleiden in dit proces, hem of haar koppelen aan medestudenten, verwijzen naar de juiste inhoudelijke docenten. Jij coacht, begeleidt en ondersteunt onze afstudeerders bij de belangrijkste laatste fase van de opleiding zodat zij succesvol het hbo-diploma in ontvangst kunnen nemen. Leerstrategieën en randvoorwaarden om tot effectief en efficiënt afstuderen te komen zijn gesneden koek voor jou.

Professionele ontwikkeling

Een vastgoedprofessional worden gaat verder dan een diploma behalen alleen. Je stimuleert en coacht de professionele identiteit van de student waarbij reflectie op en kunnen communiceren over de eigen kwaliteiten en ontwikkelpunten centraal staan. Je weet daarbij zowel de potentie als de blinde vlekken van studenten in kaart te brengen en te vertalen naar concrete stappen voor ontwikkeling en verbetering nu en in de toekomst.

Studentenwelzijn

Goed en succesvol afstuderen vraagt om een leefstijl die dit optimaal ondersteunt. Niet voor niets is studentenwelzijn de laatste jaren een steeds urgenter thema geworden. Welzijn wordt bepaald door de mate van veerkracht enerzijds en goede zelfzorg anderzijds. Je bent in staat om m.b.v. de methoden uit o.a. de positieve psychologie en oplossingsgerichte coaching veerkracht bij studenten te ontwikkelen en versterken.

Tot slot ben je een verbinder en bruggenbouwer omdat jij – gevraagd en ongevraagd – advies geeft aan collega’s als docenten en management over de signalen en trends die jij bij studenten waarneemt. Je verwijst studenten tijdig en proactief naar de hogeschoolbrede dienstverlening m.b.t. studentenwelzijn en studentsucces.

Opleiding en team

Je wordt onderdeel van een team van ongeveer 60 professionals die gezamenlijk ruim 1200 studenten opleiden. Mocht je dus ondersteuning nodig hebben dan is die er zeker. Daarnaast kenmerkt het team van de opleiding Vastgoedkunde zich als een professioneel gezellig team dat dicht bij de student staat. Het is een gemêleerd gezelschap van mensen met verschillende opleidingsachtergronden maar met een gemeenschappelijk doel om zo goed mogelijk onderwijs vorm te geven.

Ben jij wie we zoeken?

• Je hebt minimaal een afgeronde master.
    • Je hebt affiniteit met de vastgoedsector.
    • Je bent communicatief sterk en beschikt over didactische en coachende vaardigheden.
    • Je bent gestructureerd.
    • Je bent een teamspeler.
    • Je hebt affiniteit met commerciële en ondernemende studenten als serieuze gesprekspartner op niveau.
    • Je weet jonge mensen te boeien en te enthousiasmeren.

Wat bieden we jou?

• Een jaarcontract (D4 cao hbo) met uitzicht op vast dienstverband.
    • Een goede werk/privé balans (40+ vrije dagen per jaar bij een fulltime dienstverband, mogelijkheid tot betaald ouderschapverlof 75%, flexibele werktijden).
    • Afhankelijk van je opleiding en ervaring word je ingeschaald tussen minimaal € 4.234,28 en maximaal € 5.936,77 (schaal 11) bruto per maand bij een volledig dienstverband, exclusief 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering.
    • Ontwikkelmogelijkheden zoals een door ons gefaciliteerde didactische opleiding tot hbo-docent en vakinhoudelijke bijscholing.
    • Zelfstandige en maatschappelijk relevante functie.

Hogeschool Rotterdam als werkgever

Als jij kiest voor een baan in het hoger onderwijs dan hebben wij de ideale werkplek voor je. Wij zijn de tweede hogeschool van Nederland en blijven de komende jaren flink in ontwikkeling. We willen meetbaar de beste hogeschool van de Randstad zijn. Daarvoor hebben we mensen nodig zoals jij.

Bij Hogeschool Rotterdam is iedereen welkom. We zien talent als basis en diversiteit als kracht. Een inclusieve werkomgeving is voor ons een voorwaarde om een goede leeromgeving voor onze studenten te creëren. Diverse teams presteren beter. Wij vinden herkenbare diversiteit in de samenstelling van onze teams belangrijk. We houden hier dan ook rekening mee tijdens de selectieprocedure.

Locatie

De opleiding Vastgoedkunde is onderdeel van het Instituut voor de Gebouwde Omgeving gevestigd op onze locatie op het Academieplein. Deze locatie is goed bereikbaar met het openbaar vervoer (metro Coolhaven of metro Dijkzigt). Daarnaast is de locatie op 10 minuten lopen van het centrum van Rotterdam.

Wil je solliciteren?

Is dit precies de baan die je zoekt? Dan zijn wij op zoek naar jou. Let wel, het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor het in dienst treden bij Hogeschool Rotterdam.

Vragen?

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Jean-Paul Weber op: 06-11-330-645 of via e-mail j.weber@hr.nl.

Sluitingsdatum: 12 mei 2024