Docent Bedrijfskunde (0,6 - 1,0 fte)

RBS Rotterdam Business School

Een tactische bruggenbouwer met brede, actuele en relevante technologische IT kennis is wat team IT Technisch Beheer van Hogeschool Rotterdam nodig heeft. Een wakkere, proactieve technisch informatiemanager die de schakel vormt tussen de techniek en het onderwijs, onderzoek, en de diensten. Een echte vooruitdenker die trends en marktontwikkelingen signaleert en deze weet te vertalen naar toepassingsmogelijkheden. Zie jij het zitten om straks samen met je team en leveranciers te zorgen voor een samenhangende, doelgerichte en hoogwaardige technologische oplossingen en dito architectuur? Heb jij er vertrouwen in dat jouw plannen en (gevraagde en ongevraagde) adviezen gaan leiden tot verbeteringen in ons technologische landschap? Dan is deze richtinggevende rol jou vast op het lijf geschreven.

Wat ga je doen?

Jij bent het eerste aanspreekpunt op het gebied van technologische vernieuwing. Samen met de architecten bespreek je nieuwe trends en organisatievraagstukken, en ontwikkel je oplossingen die je samen met het team van engineers uittest. Jij voert de regie over de ontwikkeling en formulering van de informatietechnologiestrategie en (meer)jarenplannen. Tijdens overleggen, programma’s en projecten met betrekking tot informatietechnologie wordt jouw heldere advies op prijs gesteld.

Daarnaast wordt er van jou verwacht dat je organisatiewensen in kaart brengt en vervolgens een vertaalslag naar technologische oplossingen weet te maken, en daarbij de aansluiting weet te behouden met je counterparts aan de informatievoorzieningskant. De ware informatiemanager in jou komt naar boven, als je de leiding neemt in het opstellen van de geconsolideerde digitale IV en IT-strategie. Daarmee draag je bij aan de IT governance van Hogeschool Rotterdam.

Ondertussen ben je altijd alert op eventuele ontwikkelingen die de langere termijn beleidsdoelstellingen beïnvloeden. Als je die opmerkt, initieer je onderzoek naar wat ze betekenen voor de informatietechnologie binnen het onderwijs.

Mede dankzij jou kunnen we informatietechnologie en IT binnen de hogeschool steeds verder professionaliseren.

Wat bieden we jou?

• Een contract voor 1 jaar (met uitzicht op onbepaalde tijd)
    • Minimaal € 3.881 en maximaal € 5.332 bruto per maand (schaal 11).
    • 8,3% eindejaarsuitkering
    • Uitstekende scholings- en ontwikkelmogelijkheden
    • Aantrekkelijke pensioenregeling

Om bij Hogeschool Rotterdam te komen werken, heb je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig.

Het team

FIT is de ondersteunende dienst voor alles wat te maken heeft met faciliteiten en IT. Zo’n 250 medewerkers zorgen er samen voor dat studenten, docenten en medewerkers zich thuis voelen op Hogeschool Rotterdam en er optimaal kunnen presteren. Jij gaat deel uitmaken van het team technisch beheer dat bestaat uit 15 mensen met uiteenlopende kennisgebieden. Het is een hecht team, informeel met humor, scherpte én een collectieve ambitie: zorgen voor stabiele, up-to-date, veilige en betrouwbare infrastructuur.

Ben jij wie we zoeken

We zoeken een communicatieve netwerker die het allemaal heeft. Overtuigingskracht. (Jij weet met heldere argumenten anderen in je visie mee te nemen.) Een sterk ontwikkeld analytisch vermogen. Technisch zeer sterk onderlegd. Gevoel voor verhoudingen, inhoudelijke doelstellingen en ambities. Kortom: iemand met voelsprieten, die steeds mensen, context en inhoud met elkaar weet te verbinden voor de beste gezamenlijke resultaten.

Hogeschool Rotterdam als werkgever

Als jij durft te kiezen voor een baan in het hoger onderwijs hebben wij de ideale werkplek voor je. We zijn één van de grotere hogescholen uit de Randstad, de tweede hogeschool van Nederland en we willen meetbaar de beste hogeschool van de Randstad zijn. Daarvoor hebben we mensen nodig zoals jij.

Bij Hogeschool Rotterdam is iedereen welkom. We zien talent als basis, en diversiteit als kracht. Een inclusieve werkomgeving is voor ons een voorwaarde om een goede leeromgeving voor onze studenten te creëren. Diverse teams presteren beter. Wij vinden herkenbare diversiteit in de samenstelling van onze teams belangrijk. We houden hier dan ook rekening mee tijdens de selectieprocedure.

Hier zijn we te vinden
    Foto van locatie Locatie

Blaak 555

Blaak 555 3011 GB

Interesse?

Is dit precies de baan die je zoekt? Dan zijn wij op zoek naar jou.

Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar de kandidaat die de diversiteit binnen ons team versterkt.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Esther van Berkel, via 06-55085767. Je vragen mailen kan ook, stuur een berichtje naar e.d.van.berkel@hr.nl.

Solliciteren kan alleen via onze eigen website.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.