Een plastic vrije Delta… begint in de Wijk!

Een ander project van het Living Lab is de Multi Disciplinary Challenge (MDC) van IGO genaamd “Een Plastic Vrije Delta .... begint in de wijk!”. Het doel van de CoPP is om samen een volledig, betrouwbaar, gevalideerd totaalbeeld van plastics in de wateren van de Rijn-Maasdelta te verkrijgen en inzicht in welke methoden toepasbaar zijn om het Rijn-Maasdelta gebied te kunnen meten, inzamelen, verwerken en voorkomen. Met behulp van deze MDC kan er onderzocht worden welke maatregelen nodig zijn om tot de aanpak van plastics bij de bron te komen. Vragen waar de studenten mee aan de slag gaan, zijn: Waar komt het plastic zwerfafval vandaan? Hoe kunnen we dit tegengaan? Niet alleen de hogeschool Rotterdam heeft hier belang bij, maar ook de Gemeente Rotterdam, Rijkswaterstaat, Havenbedrijf Rotterdam en overige partners en stakeholders uit de CoPP.